[1] Ban chỉ đạo Tổng điều tra dân số và nhà ở Trung ương, (2010), Báo cáo kết quả chính thức tổng điều tra dân số và nhà ở 1/4/2009), Hà Nội
[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2005), Báo cáo Khảo sát thực trạng giáo dục trẻ khuyết tật, Hà Nội.
[3] Stainback, S. & Stainback, W. ,(1997), Inclusion, A Guide for Educators, Baltimore, Paul. H. Brookes Publishing Company
[4] Tony Booth and Mel Ainscow, (2002), Index for Inclusion - Developing Learning and Participation in School, CSIE New Redland, Frenchay Campus, Coldharbour Lane, Bristol BS16 1QU, UK.
[5] Samuel A.Kirk, James J.Gallagher & Nicholas J.Anastaslow, (2000), Educating Exceptional Children, Houghton Mifflin Company, 9th Edition.
[6] Lipsky, D. & Gartner, A.,(1997), Inclusion and School Reform: Transforming America’s Classroom, Baltimore: Paul H, Brookes Publishing Company.
[7] Marilyn Friend and William Bursuck, (1996), Including Students With Special Needs - A Practical Guide For Classroom Teachers, Allyn and Bacon Publishing Company.
[8] Jacqueline S. Thousand, Richard A. Villa, Ann I. Nevin, (2002), Creativity Collaboration Leaving, 2nd Edition, Paul H. Brookes Publishing Co., Inc.