công dân toàn cầu. Theo tác giả bài viết, mục đích của giáo dục công dân toàn cầu nhằm xây dựng ý thức phụ thuộc lẫn
nhau trong một cộng đồng toàn cầu. Thực tế cho thấy, giáo dục công dân toàn cầu đã, đang và sẽ trở thành xu thế bắt
buộc trên thế giới. Giáo dục công dân toàn cầu đóng vai trò quan trọng trong việc trang bị cho người học các năng lực
đương đầu với thế giới năng động và phụ thuộc lẫn nhau của thế kỉ XXI.
[1] UNESCO, (2013), Global Citizenship Education: An emerging perspective, Outcome document of the Technical Consultation on Global Citizenship Education. Paris, UNESCO
[2] Guo, L., ”Preparing Teachers to Educate for 21st Century Global Citizenship: Envisioning and Enacting”, Journal of Global Citizenship & Equity Education, Vol. 4 Num. 1-2014
[3] Evans, M.., Ingram, L. , MacDonald, A. và Weber, N.,(2009), “Mapping the ‘global dimension’ of citizenship education in Canada: The complex interplay of theory, practice, and context”, Citizenship, Teaching and Learning, Vol. 5, No. 2, pp. 16-34.
[4] Eom, J., Implementation of GCE in the formal education system - Challenges and opportunities, presentation at the UNESCO Forum on Global Citizenship Education, Bangkok, Thailand, December, 2013
[5] Sarabhai, K. V., Handprint. Joining Forces for the Future: Innovative practices in education for sustainable development and Global Citizenship Education. Case shared at the UNESCO Forum on Global Citizenship Education, Bangkok, Thailand, December, 2013.