[1] Rashmi Rekha Borah, (2013), Slow Learners: Role of Teachers and Guardians in Honing their Hidden Skills, International Journal of Educational Planning & Administration, Vol. 3, No. 2, pp. 139-143.
[2] K. Dasaradhi - Ch. Sri Ra Rajeswari - P.V.S. Badarinath, (2016), 30 Methods to improve learning capability in slow learners, International Journal of English Languge, Literature and Humanities, Vol. IV, Issue II, pp. 556-569.
[3] Vini Sebastian, (2016), Ensuring Learning in Slow Learners, Educational Quest: An Int. Journal of Education and Applied Social Sciences, Vol. 7, Issue 2, pp. 125-131.
[4] Marguerite B. Slack - Mark A. Boyer, (1964), The slow learning in the academic high school, Educational Leadership – ASCD, pp. 380- 387, The Continental Press, Inc. Elizabethtown, Pennsylvania
[5] Nguyễn Thị Thanh Tuyên, (2013), Một số kết quả nghiên cứu vấn đề dạy học cho học sinh yếu kém, Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt 8/2013, tr. 34 - 36.
[6] Sangeeta Chauhan, (2011), Slow learners: Their psychology and Educational programmes, Zenith - International Journal of Multidisciplinary Research, Vol. 1, Issue 8, pp. 279-289
[7] Penn Billy Paul, (2016), Copying with slow learner, International Journal of Management and Applied Science, Vol. 2, Issue 12, pp. 56-58
[8] Quah, May Ling, (1996), Teaching slow-learning children, Institute of Education - Teaching and Learning, Vol. 1 (2), pp. 60-69.
[9] Thomas Armstrong, (2014), Multiple interllignces in the classroom, Đa trí tuệ trong lớp học, Dịch giả: Lê Quang Long, NXB Giáo dục Việt Nam.
[10] Thakaa Z. Mohammad - Abeer M.Mahmoud, (2014), Clustering of Slow Learners Behavior for Discovery of Optimal Patterns of Learning, International Journal of Advanced Computer Science and Applications, Vol. 5, No. 11, pp. 102-109.
[11] Harmer J., (2001), The practice of English languege teaching (3rd ed.), Longdon: Longman.
[12] Nguyễn Thị Bích Ngọc, (2013), Nghiên cứu một số chỉ tiêu sinh học và năng lực trí tuệ của học sinh miền núi từ 11 đến 17 tuổi tỉnh Vĩnh Phúc và Phú Thọ, Luận án Tiến sĩ
[13] Lê Hoàng Hà, (2012), Quản lí dạy học theo quan điểm dạy học phân hóa ở trường trung học phổ thông Việt Nam hiện nay, Luận án tiến sĩ quản lí giáo dục, Trường Đại học Giáo dục - Đại học Quốc gia Hà Nội
[14] Nguyễn Bá Kim, (2007), Phương pháp dạy học môn Toán, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nộ