[1] Armstrong, T., (1994), Multiple Intelligences in the classroom, Alexandra
[2] Báo Nhân dân, (2013), http://www.nhandan. com.vn/giaoduc/tin-tuc/item/21684402-bao-dam-muctieu-giao-duc-con-nguoi-viet-nam-phat-trien-toandien.html
[3] Campell, L & B., (1999), Multiple Intelligences and Student achievement, Virginia, USA.
[4] Chen, J.Q, (2009), China’s assimilation of MI theory in Education, Multiple Intelligences around the world, Josseys-Bass. San Francisco
[5] Gardner, H., (1983), Frames of mind: The theory of multiple intelligences, New York: Basic.
[6] Gardner, H., (2009), Multiple Intelligences around the world, Josseys-Bass. San Francisco
[7] Lê Quang Long, (2011), Thuyết Đa trí tuệ trong lớp học, (Bản dịch) NXB Nhân trí.
[8] Lê Phạm Hoài Hương & Lê Thị Tuyết Hạnh, (2014), Thông minh ngôn ngữ với việc dạy-học từ vựng tiếng Anh, Tạp chí Ngôn ngữ & Đời sống, Số 6 (224).
[9] Võ Thanh Hà, (2013), Nghiên cứu Thuyết Đa thông minh và khả năng ứng dụng vào giáo dục tiểu học. Viện Ngôn ngữ học