[1] Trần Công Phong và cộng sự, (2019), Chuyển đổi số trong giáo dục, Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, số 17.
[2] Nguyễn Thị Hồng Vân và cộng sự, (2019), Giáo dục thông minh - một số vấn đề lí luận và kinh nghiệm quốc tế, Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, số 17.
[3] Improving Education Planning and Management through the Use of ICTs: Proceedings of UNESCO-KEDI Study Visit, (10-13 July 2007), Seoul, Republic of Korea
[4] Bernd W. Wirtz, Peter Daiser, (2015), E-Government Strategy Process Instruments, ISBN 978-3-00-050445-7.
[5] Governance handbook: For academies, multi-academy trusts and maintained schools, (2017), Department for Education, UK.
[6] Uskov, Vladimir L - Howlett, Robert J - Jain, Lakhmi C. (Eds.), (2017), Smart Education and e-Learning 2017, Springer, Standards for smart education – towards adevelopment framework - Tore Hoel1* and Jon Mason
[7] Kwok, L.F, (2015), A vision for the development of i-campus, Smart Learning Environments Springer Open Journal, 2:2, Springer
[8] Smarter education with IBM, (2012), https://www.935. ibm.com/services/multimedia/FrameworkSmarter_ Education_With_IBM.pdf
[9] Potnis, D. D, (2009), Measuring e-Governance as an innovation in the public sector, Government Information Quarterly, 27, p.41-48.
[10] Liu, (2005); Turnen, Crews, (2005); Winglinsky, (2005)
[11] White Paper on ICT in Education Korea, MOE, KERIS, (2014), (2015).
[12] Chiến lược quốc gia về Sử dụng công nghệ thông tin trong lĩnh vực Giáo dục Phần Lan, (2010).
[13] Josep M. Mominos - Juli Carrere, (2016), A model for obtaining ICT indicators in education, UNESCO Working Papers on Education Policy, No. 3.