[1] Flavell, J. H, (1976), Metacognitive aspects of problem solving, In L. B. Resnick (Ed.), The nature of intelligence (pp. 231–235), Hillsdale, NJ: Erlbaum.
[2] Blakey, E. & Spence, S., (1990), Developing metacognition, Eric Digest ED 327218.
[3] Flavell, J.H., (1979), Metacognition and cognitive monitoring: A new area of cognitive-developmental inquyry, American Psychologist, 34, p.906-11.
[4] Brown, A, (1978), Knowing when, where and how to remember: a problem of metacognition, Advances in instructional psychology vol 1.
[5] Brown A, (1987), Metacognition, excutive control, self – regulation and other more mysterious machanisms, in F. E Weinert
[6] Desoete, A, (2008), Multi-method assessment of metacognitive skills in elementary school children: how you test is what you get, Springer Science + Business Media.
[7] Schraw, G., (1998), Promoting General Metacognitive Awareness, Intructional Science, 26 (2), p.113-125.
[8] Van der Stel, M., (2011), Development of metacognitive skills in young adolescents, Legatron Electronic Publishing, Rotterdam.
[9] Hoàng Phê, (1996), Từ điển Tiếng Việt, NXB Đà Nẵng, Đà Nẵng.
[10] Đỗ Ngọc Đạt, (1977), Tiếp cận hiện đại hoạt động dạy học, NXB Đại học Quốc Gia, Hà Nội.
[11] Phan Trọng Ngọ, (2005), Dạy học và phương pháp dạy học trong nhà trường, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.