DETERMINING THE CULTURAL VALUE SYSTEM TO BE FORMED IN STUDENTS IN THE NEW STAGE

DETERMINING THE CULTURAL VALUE SYSTEM TO BE FORMED IN STUDENTS IN THE NEW STAGE

Nguyen Hong Thuan hongthuan70@gmail.com The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Summary: 
“Value” is the basic foundation of personality and acts as a “guideline” for all actions of individuals and society. Globalization, international integration, along with the development of the Industrial Revolution and the emergence of many new social elements continue to impact and create a shift in social values; in which, the core is cultural and ethical values. To orient positive values for the young generation, the key is first to identify the core cultural values that need to be educated for students in schools, then it requires to build appropriate educational content and methods. This article will focus on analyzing and giving some basic arguments to determine the core cultural values that need to be formed in students in the new context.
Keywords: 
value
cultural value system
students
Refers: 

[1] Phạm Đỗ Nhật Tiến - Nguyễn Hồng Thuận - Vương Thị Phương Hạnh, (2020), Giáo dục giá trị trong trường phổ thông - Kinh nghiệm quốc tế và bài học cho Việt Nam, Tạp chí Khoa học Giáo dục.

[2] Trần Ngọc Thêm, (2016), Hệ giá trị Việt Nam - Từ truyền thống đến hiện đại và con đường tới tương lai, NXB Văn hóa - Văn nghệ Thành phố Hồ Chí Minh, tr. 468, 486 - 491.

[3] Nguyễn Hồng Thuận (chủ biên), (2019), Giáo dục giá trị cho học sinh trung học phổ thông trong bối cảnh toàn cầu hoá và hội nhập, NXB Khoa học Xã hội

[4] Hồ Chí Minh, (1995), Toàn tập, tập 6, NXB Chính trị Quốc gia, Hà Nội, tr.171

[5] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục tổng thể và 27 chương trình môn học, hoạt động giáo dục trong Chương trình Giáo dục phổ thông mới.

Articles in Issue