A MODEL OF NATURAL SCIENCE CLASSROOMS IN SECONDARY SCHOOLS

A MODEL OF NATURAL SCIENCE CLASSROOMS IN SECONDARY SCHOOLS

Vuong Quoc Anh vuonganh02@gmail.com The Vietnam National Institute of Educational Sciences 52 Lieu Giai, Ba Dinh, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Natural Science is a subjects that is developed on the basis of Physics, Chemistry, Biology and Earth Science. In order to effectively implement the secondary education program in general and the natural science education in particular, many conditions, including the material facilities are required. Designing models, creating classrooms for teaching Natural Science subject, orienting on practice, connecting and supporting with STEM education, scientific and technical research for students, applying interdisciplinary knowledge to solve practical problems is considered as the urgent requirements to be implemented.
Keywords: 
secondary education
Subject room
natural science
material facilities
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông môn Khoa học tự nhiên.

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (26/5/2020), Thông tư số 14/2020/TT-BGDĐT ban hành Quy định phòng học bộ môn của cơ sở giáo dục phổ thông.

[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (26/5/2020), Thông tư số 13/2020/TT-BGDĐT ban hành Quy định tiêu chuẩn cơ sở vật chất các trường mầm non, tiểu học, trung học cơ sở, trung học phổ thông và trường phổ thông có nhiều cấp học.

[4] Tăng Minh Dũng - Nguyễn Thị Nga - Lê Thái Bảo Thiên Trung, (2017), Thiết kế hoạt động STEM: Sự cần thiết phải hợp tác giữa giáo viên các bộ môn, Hội thảo khoa học Giáo dục STEM trong Chương trình Giáo dục phổ thông mới.

[5] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (28/3/2011), Thông tư số 12/2011/TT-BGDĐT ban hành Điều lệ trường trung học cơ sở, phổ thông và trường phổ thông có nhiều cấp học.

[6] Bộ Khoa học và Công nghệ, (2011), Tiêu chuẩn Quốc gia TCVN 8794:2011, Trường Trung học - Yêu cầu thiết kế

Articles in Issue