[1] Bernd Meier - Nguyễn Văn Cường (dịch), (2016), Lí luận dạy học hiện đại - Một số vấn đề về đổi mới phương pháp dạy học, Hà Nội, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.
[2] Lâm Quang Thiệp, (2010), Đo lường trong giáo dục: Lí thuyết và ứng dụng, Hà Nội, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
[3] Thomas Armstrong - Lê Quang Long (dịch), (2011), Đa trí tuệ trong lớp học, NXB Giáo dục Việt Nam.
[4] Vương Ly Linh, (2001), Trắc lượng giáo dục, NXB Đại học Sư phạm Hoa Đông
[5] Allen, L.; Forsten, C.; Hollas, B., Nickelsen, L., Rise, L. & Shackleford, M., (2008), Differentiated Instruction: Theory into Practice for Grades K-8. New Hampshire, US: Staff Development for Educator.
[6] Heacox, D., (2002), Differentiating Instruction in the Regular Classroom: How to Reach and Teach All Learners: Grades 3-12. Minneapolis, US: Free Spirit Publishing.
[7] Miller M.D.; Linn R.L. & Gronlund G.E., (2009), Measurement and Assessment in Teaching, New Jersey, US: Pearson Education.
[8] Pierce, R.L. & Adams, C.M., (2004), Tiered Lessons: One Way to Differentiate Mathematics Instruction, Gifted Child Today, 27, 58-86.
[9] Rossi P.H.; Wright J.D. & Anderson, A.B., (1983), Handbook of Survey Research, New York, US: Academies Press.