[1] Donalson, M., (1996), Hoạt động tư duy của trẻ em (Trần Trọng Thuỷ dịch), NXB Giáo dục, Hà Nội.
[2] Bộ Chuẩn phát triển trẻ em 5 tuổi, Thông tư ban hành số 23/2010/TT - Bộ GDĐT
[3] Trần Thị Minh Đức, Nguyễn Quang Uẩn, Ngô Công Hoàn, Hoàng Mộc Lan, (1995), Tâm lí học đại cương, NXB Giáo dục, Hà Nội.
[4] Vương Tất Đạt, (2007), Logic học đại cương, NXB Thế giới.
[5] Phạm Đình Nghiệm, (2008), Nhập môn Logic học, NXB Đại học Quốc gia, Thành phố Hồ Chí Minh.
[6] C. Seefeldt , B. A. Wasik. (2010), Cognitive Development in Preschoolers, Pearson Allyn Bacon Prentice Hall.
[7] Henry Markovits, (2013), The Developmental Psychology of Reasoning and Decision -Making Psychology Press - New York
[8] I. Nayfeld, K. Brenneman, R. Gelman, (2012), Science in the classroom: Finding a balance between autonomous exploration and teacher-led instruction in preschool settings, Early Education and Development. 22 (6), pp. 970- 988.
[9] Meryem Çelik, (2017), Examination of children decision making using clues during the logical reasoning process, Academic Jourlnals. 12 (16), pp. 783-788