Summary:
Physical education is an aspect of comprehensive education for pupils and students. Physical education is an effective means to develop harmony, human body in harmony with physical improvement and physical qualities for students. Recognizing the important role of physical education, the authors have surveyd the current situation of physical education, evaluated the effectiveness of physical training and development at Haiphong high school of Transport and Communications. Then, urgent demands for physical Education have been developed at this school.
Refers:
[1] Lê Văn Lẫm, Nguyễn Xuân Sinh, (1999), Phương pháp nghiên cứu khoa học thể dục thể thao, NXB Thể dục Thể thao Hà Nội.
[2] B.I.A.Bandarevski, (1970), Độ tin cậy của các test thử nghiệm trong thể dục thể thao, NXB Thể dục Thể thao, Matxcơva.
[3] Nguyễn Đức Văn, (1985), Toán học thống kê thể dục thể thao, NXB Thể dục Thể thao Hà Nội.
[4] Aulic I.V, (1982), Đánh giá trình độ tập luyện thể thao, NXB Thể dục Thể thao Hà Nội.
[5] Dương Nghiệp Chí, (1991), Đo lường thể thao, NXB Thể dục Thể
[6] Vũ Đức Thu, Nguyễn Trương Tuấn, (1995), Lí luận và phương pháp giáo dục thể chất, NXB Giáo dục, Hà Nội.
Journal: