THE REAL SITUATION OF STUDENTS’ PHYSICAL EDUCATION AT HAI PHONG HIGH SCHOOL OF TRANSPORT AND COMMUNICATIONS

THE REAL SITUATION OF STUDENTS’ PHYSICAL EDUCATION AT HAI PHONG HIGH SCHOOL OF TRANSPORT AND COMMUNICATIONS

NGUYEN THI XUAN HUYEN xuanhuyendtc@gmail.com Vietnam Maritime University
NGUYEN THU TUY minhtuyhp@gmail.com Vietnam Maritime University
HA NGOC VO hangocvo888@gmail.com People’s Security Academy
Summary: 
Physical education is an aspect of comprehensive education for pupils and students. Physical education is an effective means to develop harmony, human body in harmony with physical improvement and physical qualities for students. Recognizing the important role of physical education, the authors have surveyd the current situation of physical education, evaluated the effectiveness of physical training and development at Haiphong high school of Transport and Communications. Then, urgent demands for physical Education have been developed at this school.
Keywords: 
Physical education
students
high school of Transport and Communications
Refers: 

[1] Lê Văn Lẫm, Nguyễn Xuân Sinh, (1999), Phương pháp nghiên cứu khoa học thể dục thể thao, NXB Thể dục Thể thao Hà Nội.

[2] B.I.A.Bandarevski, (1970), Độ tin cậy của các test thử nghiệm trong thể dục thể thao, NXB Thể dục Thể thao, Matxcơva.

[3] Nguyễn Đức Văn, (1985), Toán học thống kê thể dục thể thao, NXB Thể dục Thể thao Hà Nội.

[4] Aulic I.V, (1982), Đánh giá trình độ tập luyện thể thao, NXB Thể dục Thể thao Hà Nội.

[5] Dương Nghiệp Chí, (1991), Đo lường thể thao, NXB Thể dục Thể

[6] Vũ Đức Thu, Nguyễn Trương Tuấn, (1995), Lí luận và phương pháp giáo dục thể chất, NXB Giáo dục, Hà Nội.

Articles in Issue