SELF-TRAINING ACTIVITIES FOR PRIMARY TEACHERS IN ETHNIC MINORITIES IN THE CONTEXT OF EDUCATIONAL REFORM

SELF-TRAINING ACTIVITIES FOR PRIMARY TEACHERS IN ETHNIC MINORITIES IN THE CONTEXT OF EDUCATIONAL REFORM

NGUYEN THI MINH NGUYET nguyetgddt@gmail.com The Vietnam Institute of Educational Sciences
Summary: 
Self-training activities for teachers in general, for primary teachers in ethnic minorities in particular played key position to improve and develop teachers’ competence, andwere the necessary and sufficient conditions for meeting requirements of professional standards. The article presents some contents: Situation of primary teachers in ethnic areas; self-training activities for teachers; causes impact on self-training activities; solutions to improve quality of these selftraining activities in ethnic areas.
Keywords: 
Self-training activities
Teachers
primary education
ethnic areas
educational renewal
Refers: 

[1] Chính phủ, (2012), Chiến lược Phát triển giáo dục 2011-2020, ban hành kèm theo Quyết định số 711/QĐTTg ngày 13/6/2012 của Thủ tướng Chính phủ.

[2] Chuẩn nghề nghiệp giáo viên tiểu học (ban hành kèm theo Quyết định số 14/2007/QĐ-BGDĐT ngày 04/05/2007 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo).

[3] Đại học Sư phạm Thái Nguyên, (2014), Hội thảo Đánh giá chất lượng công tác liên kết đào tạo nâng chuẩn giáo viên.

[4] Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 04/11/2013 Hội nghị lần thứ 8 Ban Chấp hành Trung ương, Khóa XI về Đổi mới căn bản và toàn diện giáo dục và đào tạo.

[5] Thông tư số 26/2012/TT-BGDĐT ngày 10/7/2012 về Quy chế Bồi dưỡng thường xuyên giáo viên mầm non, phổ thông và giáo dục thường xuyên.

[6] Trần Thị Yên, (2015), Nghiên cứu đặc điểm đội ngũ giáo viên tiểu học người dân tộc thiểu số vùng Tây Bắc, Đề tài cấp Viện, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam.

Articles in Issue