MANAGING QUALITY OF HUMAN TRAINING IN TOURISM TOWARDS STANDARDIZATION

MANAGING QUALITY OF HUMAN TRAINING IN TOURISM TOWARDS STANDARDIZATION

NGUYEN MINH THO nguyenmtho@gmail.com Can Tho Vocational Tourism College
Summary: 
Quality of the labor force in Tourism is still limited, creats major challenges for the tourism development in the context of globalization. To implement CIPO model, the article proposed management model of training quality towards standards, including: input management towards standards, training and outcome management standardized according to scientific and technological development and globalization context. Improving quality of human training will bring Tourism to become a spearhead economic sector and compete in the integration process.
Keywords: 
human resources
management of training quality
Tourism
standardization
Refers: 

[1] Bộ Văn hoá, Thể thao và Du lịch, Quyết định số 803/QĐ-BVHTTDL ngày 09/3/2010 về việc phê duyệt Đề án phát triển du lịch Đồng bằng sông Cửu Long đến năm 2020.

[2] Thủ tướng Chính phủ, Quyết định số 2473/QĐTTg ngày 30/12/2011 về việc phê duyệt Chiến lược phát triển du lịch Việt Nam đến năm 2020, tầm nhìn đến năm 2030

[3] Nguyễn Minh Đường - Hoàng Thị Minh Phương, (2014), Quản lí chất lượng đào tạo và chất lượng nhà trường theo mô hình hiện đại, NXB Giáo dục Việt Nam, Hà Nội.

Articles in Issue