Summary:
Exploration-research teaching is a teaching method towards research approach of scientists that teachers instruct students’ awareness activities in accordance with the logic of the scientific research process, students can experience research process. It helps students experience their awareness of research topic, expectedproposals, doing tests as real scientists so as to develop their knowledge. The article clarifies concepts and specific activities of students and teachers; stages of teaching process, structure and level of teaching experimental practice towards exploration-research activity in Physics at lower secondary schools
Refers:
[1] Nguyễn Đức Thâm, (1998), Giáo trình Tổ chức hoạt động nhận thức của học sinh trong dạy học vật lí ở trường trung học phổ thông, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.
[2] Đỗ Hương Trà, (2013), Lamap một phương pháp dạy học hiện đại, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.
[3] Võ Hoàng Ngọc, (2008), Hình thành kĩ năng làm thí nghiệm vật lí cho học sinh lớp 6 trung học cơ sở góp phần nâng cao chất lượng dạy học bộ môn, Luận án Tiến sĩ, Trường Đại học Vinh
[4] Phạm Thị Phú, (1999), Bồi dưỡng phương pháp thực nghiệm cho học sinh nhằm nầng cao dạy học cơ học lớp 10 trung học phổ thông, Luận án Tiến sĩ, Trường Đại học Vinh.
Journal: