THE CURRENT STATUS OF COOPERATIVE LEARNING APPLICATION INTO MATHS TEACHING AT TUYEN QUANG PRIMARY SCHOOLS

THE CURRENT STATUS OF COOPERATIVE LEARNING APPLICATION INTO MATHS TEACHING AT TUYEN QUANG PRIMARY SCHOOLS

TRAN XUAN BO tranbo71@gmail.com Tan Trao University
Summary: 
Teacher plays a crucial role to teaching quality in general and in elementary Mathematics in particular. In recent years, thanks to investment from various stakeholders in Tuyen Quang province, its quality of primary teachers has made positive changes in both quantity and quality. The article summarized and analyzed survey data on the status of cooperative learning application into Maths teaching at Tuyen Quang primary schools, then proposals were suggested to improve application competence in Maths cooperative teaching for primary teachers in Tuyen Quang province.
Keywords: 
Cooperative teaching
Maths
Teacher
primary schools
Refers: 

[1] Hoàng Công Kiên, (2013) Vận dụng dạy học hợp tác trong môn Toán ở tiểu học, Luận án Tiến sĩ, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.

[2] Đặng Thành Hưng, Trịnh Thị Hồng Hà, Nguyễn Khải Hoàn, Trần Vũ Khánh, (2012), Lí thuyết phương pháp dạy học, NXB Đại học Thái Nguyên.

[3] Nguyễn Bá Kim, (2006), Phương pháp dạy học môn Toán, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.

[4] Nguyễn Thành Kỉnh, (2010), Phát triển kĩ năng dạy học hợp tác cho giáo viên trung học cơ sở, Đại học Thái Nguyên.

Articles in Issue