Summary:
Collaborators in clinical guidance are laborers with specific characteristics, as physicians and teachers. Therefore there are many problems in the management of these collaborators, particularly team development with sufficient quantity, synchronous structure and quality assurance. The article focused on analyzing requirements of these collaborators’ quality and competence at Medical universities in Vietnam.
Refers:
[1] Phạm Thị Minh Đức (chủ biên), (2012), Tâm lí và đạo đức y học, NXB Giáo dục Việt Nam, Hà Nội.
[2] Bùi Minh Hiền, Nguyễn Vũ Bích Hiền, (2009), Quản lí và lãnh đạo nhà trường, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.
[3] Nguyễn Văn Lâm, (2015), Phát triển đội ngũ giảng viên các trường cao đẳng giao thông vận tải thời kì công nghiệp hóa, hiện đại hóa đất nước và hội nhập quốc tế, Luận án Tiến sĩ Khoa học Giáo dục, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam.
[4] Lê Ngọc Trọng, (2002), Nâng cao chất lượng khám chữa bệnh, NXB Y học.
[5] Phạm Viết Vượng, (2008), Giáo dục học, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.
[6] Nguyễn Văn Yến, Phải tập trung giải quyết vấn đề then chốt - đội ngũ giảng viên, Báo Giáo dục và Thời đại, số 49, tháng 3, năm 2010.
Journal: