Summary:
The article mentions to research findings of "Poverty Reduction Project in Kien Giang province in 2015" in terms of the Khmer ethnics’features,their education, life, labor and employment, the causes of poverty, status of vocational training and job, and solutions for vocational training development and job in Kien Giang province. Survey results demonstrated that to effectively develop vocational training and create jobs for Khmer people, it is necessary to improve vocational teachers’competence and consistent policy.
Refers:
[1] Báo cáo của Ban Dân tộc tỉnh Kiên Giang năm 2015.
[2] Đề án Xóa đói giảm nghèo tỉnh Kiên Giang năm 2015.
[3] Luật Dạy nghề, năm 2006
[4] Mạc Văn Tiến, (2009), Đề án Đào tạo nghề cho nông nghiệp và nông thôn, Tổng cục Dạy nghề.
[5] Anja Kuckulenz, Physica-Verlag HD, (2007), Studies on Continuing Vocational Training in Germany.
[6] Quyết định số 1956/QĐ-TTG của Thủ tướng Chính phủ: Phê duyệt Đề án “Đào tạo nghề cho lao động nông thôn đến năm 2020”.
Journal: