FEATURES OF CHARACTERS SYMBOL IN SHORT STORIES AND DIRECTION TO TEACHING AT HIGH SCHOOLS

FEATURES OF CHARACTERS SYMBOL IN SHORT STORIES AND DIRECTION TO TEACHING AT HIGH SCHOOLS

VU NGOC HUNG vungochung.th@gmail.com Mun Chung high school- Tuan Giao - Dien Bien
Summary: 
To teach effectively short stories, besides style poetics, teachers need to shape and distinguish basic characteristics of characters compared to other literary styles. Through story’s details, situations and art means, teachers can design teaching lesson in order to develop rightand effective receiving process.
Keywords: 
Character symbol
short stories
teaching
Refers: 

[1] Ngô Văn Giá, (2014), Giáo trình sáng tác truyện ngắn, NXB Lao động.

[2] Trần Đình Sử, (2008), Lí luận văn học, tập 2, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[3] Bùi Việt Thắng, (2000), Truyện ngắn những vấn đề thực tiễn và thể loại, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.

[4] Nguyễn Thị Thanh Hương, (2005), Dạy học truyện ngắn ở trường phổ thông, Tạp chí Giáo dục, tr.18 – 20

[5] Phan Trọng Luận, (1978), Con đường nâng cao hiệu quả dạy văn, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[6] Bùi Việt Thắng, (1999), Bình luận truyện ngắn, NXB Văn học, Hà Nội.

Articles in Issue