Summary:
The article mentions the need to train necessary competences for principal teachers in Hanoi, basing on synthetic component competencies to meet general education renewal. Contents of training program comprise topic system towards implementation competence so teachers can self-select right topics. To achieve the goal of this development,there should be the coordination among forms of training towards teachers’ needs and conditions, create self- fostering motivation of professional development to meet the requirements of education reform.
Refers:
[1] Kết quả nghiên cứu lí luận của đề tài Nghiên cứu xây dựng chương trình bồi dưỡng giáo viên chủ nhiệm cấp Trung học cơ sở và Trung học phổ thông Hà Nội theo định hướng phát triển năng lực thực hiện, phục vụ đổi mới chương trình giáo dục phổ thông sau 2015, mã số 01X12/03-2015-2
[2] Kết quả khảo sát của đề tài Nghiên cứu xây dựng chương trình bồi dưỡng giáo viên chủ nhiệm cấp Trung học cơ sở và Trung học phổ thông Hà Nội theo định hướng phát triển năng lực thực hiện, phục vụ đổi mới chương trình giáo dục phổ thông sau 2015, Mã số 01X-12/03-2015-2.
Journal: