TEACHING SOCIAL SKILL FOR CHILDREN WITH AUTISM SPECTRUM DISORDER AT INCLUSIVE PRESCHOOLS

TEACHING SOCIAL SKILL FOR CHILDREN WITH AUTISM SPECTRUM DISORDER AT INCLUSIVE PRESCHOOLS

DO THI THAO thao2006trang@yahoo.com Hanoi National University of Educatiton
HA THI MAI HOA maihoa.ldxh@gmail.com Ha Thi Mai Hoa - Son La College
Summary: 
Social skill is a major drawbacks of children with autism spectrum disorder and the target of the intervention. The article reviewed content, methods and forms of social skill education for these children in inclusive preschools. The social skill program provided them solve interaction skill, initiated the socialization process, reduce behavior or maintaining communication situations, use appropriate communicative response
Keywords: 
Education
Social skill
autism spectrum disorder
inclusive preschools
Refers: 

[1] Đỗ Thị Thảo, (2015), Can thiệp sớm giáo dục trẻ rối loạn phổ tự kỉ, Luận án Tiến sĩ Khoa học Giáo dục, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.

[2] Đỗ Thị Thảo, Thực trạng kĩ năng thiết lập mối quan hệ xã hội cho trẻ rối loạn phổ tự kỉ 4 - 5 tuổi tại một số trường mầm non trên địa bàn Hà Nội, Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, Số 60 (1), năm 2015, tr.113-123

[3] Đỗ Thị Thảo, Biện pháp giáo dục kĩ năng thiết lập mối quan hệ xã hội cho trẻ rối loạn phổ tự kỉ nhẹ 4 - 5 tuổi trong trường mầm non hòa nhập, Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, Số 60 (6BC), năm 2015, tr.119-128.

[4] Nguyễn Thị Tuyết Mai, Thực trạng sử dụng câu chuyện xã hội giáo dục kĩ năng xã hội cho trẻ tự kỉ 4 - 5 tuổi, Tạp chí Giáo dục, tháng 12, năm 2013, tr.73-75.

Articles in Issue