Summary:
Identifying the core content in teaching and Biology teaching in particular plays an important role in supporting learners’ skill development.Core knowledge in Biology teaching was composed of four basic contents: the basic rules, system,features and the basic organization levels of biology world. The article introduces process to define the core content in Biology teaching towards systems and structure – function approaches with specific examples. In particular, in order to identify the core content, learners need to clarify features, structure and rules of biology world: typical signals, biological rules; system of biology objects; and organization levels of biology world.
Refers:
[1] Đinh Quang Báo, (1996), Lí luận dạy học sinh học, NXB Giáo dục.
[2] Nguyễn Thế Hưng, (2011), Phương pháp dạy học sinh học ở trường trung học phổ thông, NXB Đại học Quốc gia. Hà Nội
[3] Phạm Văn Lập, (chủ biên), (2012), Sinh học 10, NXB Giáo dục Việt Nam.
[4] Hoàng Thị Sản, (chủ biên), (2012), Sinh học 6, NXB Giáo dục Việt Nam
[5] Lê Đình Tuấn, (chủ biên), (2012), Sinh học 11, NXB Giáo dục Việt Nam.
[6] Nguyễn Quang Vinh, (chủ biên), (2012), Sinh học 7, NXB Giáo dục Việt Nam.
Journal: