Summary:
Preschool children of ethnic minorities still lack Vietnamese language in communication, entertainment, living and studying at school. Communicative environment in Vietnamese language was too weak to develop in family and community. Pupils just use Vietnamese in classroom; mother tongue was used most time. The paper discusses Vietnamese development for preschool ethnic children in the context of educational reform.
Refers:
[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2009), Chương trình Giáo dục mầm non, Thông tư số:17/ 2009/TT-BGDĐT ngày 25 tháng 7 năm 2009.
[2] Tài liệu Tổng kết Chương trình giáo dục song ngữ của Unicef, Save the Children, Oxfam Hongkong, 2013.
[3] Nguyễn Thị Phương Thảo (chủ biên), (2008), Phương pháp dạy học song ngữ, Tài liệu thử nghiệm Chương trình giáo dục song ngữ dựa trên tiếng mẹ đẻ (Unicef).
[4] Nguyễn Thị Phương Thảo, (2014), Phương pháp dạy tiếng Việt như ngôn ngữ thứ hai cho học sinh dân tộc cấp Tiểu học, NXB Giáo dục Việt Nam, Hà Nội.
[5] Trần Thị Ngọc Trâm, Bùi Thị Kim Tuyến (đồng chủ biên), (2011), Tài liệu Hướng dẫn chuẩn bị tiếng Việt cho trẻ mẫu giáo vùng dân tộc thiểu số, NXB Giáo dục Việt Nam, Hà Nội.
Journal: