Summary:
The authors evaluate the real status and causes of scientific research activities of pedagogical students at Dong Thap University. To improve the quality of general education, these students must be trained and fostered all teachers’ professional quality and competences, including scientific research competence. Then, the article proposes some solutions for enhancing scientific research competence for pedagogical students to meet requirements of education reform.
Refers:
[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2009), Thông tư số 30/2009/TT-BGDĐT ngày 22 tháng 10 năm 2009, Quy định Chuẩn nghề nghiệp giáo viên trung học cơ sở, trung học phổ thông.
[2] Đảng Cộng sản Việt Nam, (2013), Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 04 tháng 11 năm 2013 về Đổi mới cản bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế
[3] Nguyễn Văn Đệ - Phan Trọng Nam, Hoạt động nghiên cứu khoa học của giáo viên trung học phổ thông trong bối cảnh mới, Tạp chí Khoa học Giáo dục, số 110, tháng 8 năm 2015, tr.6-8.
Journal: