Summary:
The current Maths curriculum is not really focused on encouraging students to self-developMaths exercise title, especially tests with text title. The article refers to practice skill of self-developing Maths exercise title for primary pupils. This important skill needs to be trained and formed for teachers and in order to meet the requirements of primary education renewal after 2018. The paper addresses the role and significance of this independent activity and some requirements for students and teachers, then proposes two groups of propose measures to develop this skill. These two groups are doing Maths exercise title basing on existing conditions and create new title.
Refers:
[1] Đinh Thị Hương, (2015), Rèn kĩ năng lập đề toán cho học sinh tiểu học, Khóa luận tốt nghiệp, trường Đại học Sư phạm Thái Nguyên
[2] Nguyễn Văn Cường, (2008), Một số vấn đề chung về đổi mới phương pháp dạy học ở trường trung học phổ thông, Tài liệu dự án Phát triển giáo dục trung học phổ thông và trung cấp chuyên nghiệp.
[3] Nguyễn Thị Đào, (2013), Phương pháp sáng tác đề toán có lời văn cho học sinh tiểu học, Khóa luận tốt nghiệp, Trường Đại học Tây Bắc.
[4] Hà Xuân Thành, Phạm Sỹ Nam, (2014), Thiết kế bài tập chứa đựng tình huống thực tiễn trong dạy học toán ở trường phổ thông, Tạp chí Khoa học Giáo dục, Số 111, năm 2014.
[5] Phạm Đình Thực, (2008), Phương pháp sáng tác đề toán ở tiểu học, NXB Giáo dục
Journal: