Summary:
Almost students are currently passive in receiving knowledge at schools. Students’ self-study method play important roles in education reform and improve training quality. Innovating teaching methods towards self-study will help them actively promote cultural positiveness, self-discipline, pro-activeness and creativity in obtaining scientific knowledge, practise the will and learners’ competence
Refers:
[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2014), Địa lí 10, 11, 12 (Sách giáo khoa), NXB Giáo dục Việt Nam.
[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2014), Địa lí 10, 11, 12 (Sách giáo viên), NXB Giáo dục Việt Nam
[3] Lê Thông, Hướng dẫn sử dụng và khai thác kênh hình trong sách giáo khoa Địa lí trung học phổ thông (Chương trình chuẩn và nâng cao), NXB Giáo dục Việt Nam.
[4] Nguyễn Dược - Mai Xuân San, (1983), Phương pháp giảng dạy Địa lí, NXB Giáo dục, Hà Nội.
Journal: