[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Thông tư 25/2018/TTBGDĐT ban hành Chuẩn Hiệu trưởng cơ sở giáo dục mầm non
[2] Stephen P. Robbins, (2010), Organizational Behaviour, Pearson Publisher.
[3] Wayne K. Hoy, Cecil G. Miskel, (2005), Educational Administration: Theory, Research, and Practice, McGraw-Hill publisher, ISBN 0071112944, 9780071112949
[4] DeSeCo (2002), Definition and Selection of Competencies Theoretical and Conceptual Foundations. OECD
[5] Theobald, Christopher (2013), Changing our behaviours as teachers in order to meet the needs of our culturally diverse students: a thesis presented in partial fulfilment of the requyrements for the degree of Master of Education (Teaching and Learning) at Massey University, New Zealand, Massey University, http://hdl. handle.net/10179/4649.
[6] Sampson, D., Karagiannidis, C., & Kinshuk, (2002), Personalised learning: educational, technological and standardisation perspective, Interactive Educational Multimedia: IEM, 4(4), pp.24 - 39.
[7] Lê Thái Hưng, Nguyễn Thái Hà, (2021), Xu thế kiểm tra, đánh giá năng lực người học trên nền tảng công nghệ, Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam, số 42.
[8] Nguyễn Đức Trí (2011), Giáo trình Giáo dục học nghề nghiệp, NXB Giáo dục Việt Nam, Hà Nội.
[9] Kirkpatrick Donald L., D. Kirkpatrick James, (2009), Evaluating Trainning Programs, Berrett-Koehler Publishers