[1] Mishra, P., & Koehler, M. J. (2006), Technological pedagogical content knowledge: A framework for teacher knowledge, Teachers College Record, 108(6), 1017-1054.
[2] Crosthwaite, P., Luciana, & Wijaya, D, (2021), Exploring language teachers’ lesson planning for corpus-based language teaching: a focus on developing TPACK for corpora and DDL, Computer Assisted Language Learning, 36(7), 1392–1420. https://doi.org/ 10.1080/09588221.2021.1995001.
[3] Arya, P., Christ, T., & Wu, W, (2020), Patterns of Technological Pedagogical and Content Knowledge in Preservice-Teachers’ Literacy Lesson Planning, Journal of Education and Learning, 9 (5), 1-14.
[4] Chen, M., Chai, C. S., & Jong, M. S. Y, (2023), Actualization of teaching conceptions in lesson design: how teaching conceptions shape TPACK regarding spherical video-based virtual reality-supported writing instruction, Educational technology research and development, 71(6), 2321-2344.
[5] Rhicard, A, (2022), TPACK Self-Efficacy and Multimodal Writing Instruction in High School Inclusion Classes (Doctoral dissertation, Mercer University).
[6] Jiang, M. Y.-C., Jong, M. S.-Y., & Chai, C.-S, (2024), Understanding teachers’ multimodal TPACK literacies for supporting VR-based self-directed learning of L1 writing, Educational Technology & Society, 27(3), 303- 317. https://doi.org/10.30191/ETS.202407_27(3).SP07
[7] Abdullah, M., Madain, A., & Jararweh, Y, (2022), ChatGPT: Fundamentals, applications and social impacts, In 2022 Ninth International Conference on Social Networks Analysis, Management and Security (SNAMS), pp.1-8, Ieee.
[8] Baidoo-Anu, D., & Ansah, O. L, (2023), Education in the Era of Generative Artificial Intelligence (AI): Understanding the Potential Benefits of ChatGPT in Promoting Teaching and Learning, Journal of AI, 7(1), DOI:10.61969/jai.1337500.
[9] Nguyễn Thế Dũng, (2019), Đánh giá tính cấp thiết và khả thi của mô hình TPACK cho tích hợp công nghệ trong dạy học, Tạp chí Khoa học, Đại học Huế, tập 128 (6C), tr. 205–214.
[10] Tăng Minh Dũng, (2022), Đào tạo sinh viên sư phạm dạy học Toán với công nghệ thông tin: Góc nhìn từ mô hình TPACK, Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh, tập 19 (02), tr.201-212.
[11] Lã Phương Thúy, (2022), Sử dụng một số phần mềm trong dạy học văn bản nghị luận cho học sinh lớp 6, Tạp chí Giáo dục, số 22(2), tr.7-12.
[12] Đỗ Thị Thu Hương, Dương Thị Mỹ Hằng, (2023), Ứng dụng trí tuệ nhân tạo trong dạy học tạo lập văn bản đa phương thức cho học sinh trung học cơ sở theo Chương trình Giáo dục phổ thông 2018”, Hội thảo quốc tế 2023: Những khuynh hướng ngôn ngữ học hiện đại: Lí thuyết và ứng dụng, Trường Đại học Công nghiệp Hà Nội.
[13] Harmer, J. (2007), How to teach English, Harlow, UK.
[14] Farrell, T. S., & Ashcraft, N, (2024), Lesson planning, TESOL Press
[15] Phạm Thị Thu Hương (Chủ biên), (2022), Giáo trình xây dựng kế hoạch dạy học môn Ngữ văn, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội
[16] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2020), Công văn 5512/ BGDĐT-GDTrH về việc Xây dựng và tổ chức thực hiện kế hoạch giáo dục của nhà trường.
[17] Hamp-Lyons, L., & Heasley, B, (2006), Study writing: A course in written English for academic purposes, Cambridge University Press.
[18] Graham, S., & Perin, D, (2007), Writing Next: Effective Strategies to Improve Writing of Adolescents in Middle and High Schools, Alliance for Excellent Education.
[19] Grenville, K., (2001), Writing from Start to Finish: A Six-Step Guide, Allen & Unwin
[20] Gebhard, J. G., (2019), Teaching English as a foreign or second language: A teacher self-development and methodology guide, University of Michigan Press
[21] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (26/12/2018), Chương trình Giáo dục phổ thông môn Ngữ văn 2018 (Ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT)