[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông, Chương trình tổng thể
[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình một số môn học, Chương trình Hoạt động trải nghiệm
[3] Vụ Giáo dục Dân tộc - Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2012), Nâng cao năng lực cho cán bộ quản lí trường phổ thông dân tộc bán trú.
[4] Giáo dục kĩ năng sống trong môn Giáo dục công dân ở trường trung học cơ sở, (2016), NXB Giáo dục Việt Nam.
[5] Ananiadou - K. - & Claro - M., (2009), 21st century skills and competences for new millennium learners in OECD countries, OECD Education Working Papers, No. 41. Paris: OECD Publishing. http://dx.doi. org/10.1787/218525261154
[6] Dlodlo - N., (2010), Access to ICT education for girls and women in rural South Africa: A case study, Council for Scientific and Industrial Research, 21 (2), 12–56. http://www. sciencedirect. com/ science/article/ pii/ S0160791X09000268
[7] Dzansi - D. Y. & Amedzo - K., (2014), Integrating ICT into Rural South African Schools : Possible Solutions for Challenges, International Journal of Education and Science, 6 (2), 341–348.
[8] http://www.p21.org/storage/documents/p21-stateimp_ curriculuminstruction.pdf http://www3.weforum.org/docs/ WEFUSA_NewVisionforEducation_Report2015.pdf https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1080685.pdf
[9] https://www.unodc.org/pdf/youthnet/action/message/ escap_peers_07.pdf
[10] Masinire - A., (2015), Recruiting and retaining teachers in rural schools in South Africa : Insights from a rural teaching experience programme. 25, 2–14
[11] Mathevula - M. D. & Uwizeyimana - D. E., (2014), The challenges facing the integration of ICT in teaching and learning activities in South African rural secondary schools, Mediterranean Journal of Social Sciences, 5 (20), 1087–1097. doi:10.5901/mjss.2014.v5n20p1087., 2012.