[1] Ban Chấp hành Trung ương, (2013), Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 04 tháng 11 năm 2013 về Đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo.
[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2014), Báo cáo kết quả khảo sát PASEC X.
[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2014), Báo cáo kết quả khảo sát PISA 2012.
[4] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2017), Chương trình tổng thể giáo dục phổ thông (dự thảo).
[5] Glaser R., (1981), The future of testing: A research agenda for cognitive psychology and psychometrics. American Psychologist, 36, 923-936.
[6] Lobanova T., Yu. Shunin,(2008), Compence-based education - A common European strategy. In: Computer Modelling and New Technologies, 2008, Vol.12, No.2, 45- 65.
[7] Marguerite Clarke, (2012), What Matters Most for Student Assessment Systems: A Framework Paper, WORKING PAPER NO.1, The International Bank for Reconstruction and Development/The World Bank.
[8] Patrick Griffin, Barry McGaw, Esther Care, (2012), Assessment and Teaching of 21st Century Skills. Springer Dordrecht Heidelberg London New York
[9] Rasch, G ,(1980), Some probabilitic models for the measument of attainment and intelligence. Chicago: MESA Press
[10] READ, (2014), READ in Action: Vietnam. St Peterburg, Russian, 4th READ Global Confenrence.
[11] Singapore Workforce Development Agency, (2012), Develop Competency-Based Assessment Plans.
[12] Tom Vander Ark, (2013), The Future of Learning: Personalized, Adaptive, and Competency-Based.
[13] Training Package policy. Guidelines: Units of Competency. http://www.deewr.gov.au/Skills/Programs/ TPDH/Pages/default.aspx
[14] Vygotsky L.S, (1978), Mind and society: The development highger mental processes. Cambridge, MA: Havard Uni Press.
[15] World Bank, (2014), SABER in Action: An Overview - Strengthening education systems to achieve learning for all.