SEVERAL ISSUES ON THE DEVELOPMENT OF SCHOOL CURRICULUM

SEVERAL ISSUES ON THE DEVELOPMENT OF SCHOOL CURRICULUM

LUONG VIET THAI lvthai2000@yahoo.com The Vietnam Institute of Educational Sciences
Summary: 
The article analyses several issues on school curriculum development. According to the author, the school curriculum is an educational plan of the school, which specifies the contents and ways of implementation while suiting the local and school context, meeing the common requirements set by the National curriculum: Specifying curriculum guidelines set by the locality; Identifying contents, methods, implementaion schedules which suit the characteristics and practice of the school, the modern achievements and demands (in terms of educational sciences, of technology...), aiming at meeting requirements on learner’s qualities and competencies as well as effectively implementing educational goals. The school curriculum, on the one hand, inludes factors set in the national curriculum, and on other hand, is supplemented with other educational factors defined by the locality or by the school. The development of school curriculum creates opportunities to develop the school’s and teacher’s capacities and to make teaching profession more professional. In order to implement this direction effectively, synchronic solutions on mechanism, policies and assurance conditions are required and appropriate steps must be difined.
Keywords: 
school curriculum
Curriculum development
school education
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, Công văn số 791/HD BGDĐT ngày 25/6/2013 của Bộ Giáo dục và Đào tạo Hướng dẫn thí điểm phát triển chương trình giáo dục nhà trường phổ thông

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (1/2017), Chương trình giáo dục phổ thông tổng thể (Dự thảo).

[3] Bolstad, (2004), Phát triển chương trình nhà trường: định nghĩa lại cho nhà trường Newzeland hiện tại và tương lai, Báo cáo tại Hội nghị của Tổ chức nghiên cứu Giáo dục của New Zealand.

[4] Bộ Giáo dục và Đào tạo, Hướng dẫn thực hiện nhiệm vụ giáo dục tiểu học, giáo dục trung học năm học 2014-2015, 2015 - 2016

[5] Nguyễn Hữu Chí, Nguyễn Quốc Trị, (2014), Thể chế 3 cấp quản lí chương trình giáo dục phổ thông ở Trung Quốc, Tạp chí Khoa học Giáo dục, số 102, tháng 3 năm 2014.

[6] Chương trình đảm bảo chất lượng giáo dục trường học (SEQAP), (2012), Quản lí hoạt động dạy học ở trường tiểu học dạy học cả ngày (Mô đun bồi dưỡng cán bộ quản lí).

[7] Trịnh Thị Anh Hoa, (2009), Tổng quan kinh nghiệm quốc tế về phát triển chương trình nhà trường, Đề tài cấp cơ sở

[8] Kim Young Ik, (2013), Phát triển sổ tay Chương trình nhà trường ở Hàn Quốc, Báo cáo Hội thảo của Bộ Giáo dục và Đào tạo.

[9] Saravanan Gopinathan, Zongyi Deng, (2006), Tăng cường phát triển Chương trình Giáo dục nhà trường trong bối cảnh thực hiện các sáng kiến giáo dục ở Singapore, Planning and Changing số 37.

Articles in Issue