EXPERIENCE OF SCHOOL CURRICULUM DEVELOPMENT IN THE FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY

EXPERIENCE OF SCHOOL CURRICULUM DEVELOPMENT IN THE FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY

PHAM DUC QUANG pducquanghn62ktrung@yahoo.com.vn The Vietnam Institute of Educational Sciences
Summary: 
The Federal Republic of Germany has developed a general comprehensive curriculum. Basing on that, each state teaches, evaluates according to standards and requires each state's educational curriculum to ensure meeting the general standards. The description of competency levels in each subject in the general curriculum in Germany should be coordinated in three aspects: competence areas; Complexity of content and object; Different levels of cognitive process. Germany defines general curriculum towards competence; Focuses on knowledge mainstream; Enhance division; Emphasizes integrated and interdisciplinary teaching; Defines training framework /standard; Transfers into open program; Increases the autonomy of schools curriculum; Be in line with the national development orientation. Experience of school curriculum development in the Federal Republic of Germany is a valuable lesson for the development of Vietnam's post2015 education curriculum.
Keywords: 
Curriculum
general education
natural science
students
Refers: 

[1] Bern Meier, (10/2016), Báo cáo về Cách mạng giáo dục ở Đức và Béc-lin/ Brandenburg, Viện Bồi dưỡng Giáo dục.

[2] Frank Tosch, (10/2016), Báo cáo về Đổi mới giáo dục ở Đức, Đại học Potsdam.

[3] Frank Tosch, (10/2016), Báo cáo về Đổi mới về cách tiếp cận phát triển chương trình ở Đức, Đại học Potsdam.

[4] Bern Meier, (10/2016), Báo cáo về Đổi mới giáo dục tập trung vào đổi mới phương pháp giảng dạy, kiểm tra đánh giá kết quả học tập, phát huy năng lực của học sinh ở Đức, Viện Bồi dưỡng giáo dục - Đại học Potsdam.

[5] Bern Meier, (10/2016), Báo cáo về Đổi mới tiếp cận phát triển chương trình (chương trình chung, chương trình môn học và chương trình địa phương) ở cấp Trung học phổ thông của Đức, Viện Bồi dưỡng giáo dục - Đại học Potsdam.

[6] Steffen Kludt, (10/2016), Báo cáo về Phát triển chương trình các môn Khoa học xã hội ở Đức, Đại học Potsdam.

[7] Andreas Borowski, (10/2016), Báo cáo về Phát triển chương trình các môn Khoa học tự nhiên ở Đức, Đại học Potsdam.

[8] Gotz Bieber, (10/2016), Báo cáo về Những vấn đề thời sự về phát triển chương trình giáo dục, Viện LISUM.

[9] Piter Hunbner, (10/2016), Báo cáo về Nhiệm vụ, chính sách thời sự trong việc tiếp tục định hình trường học ở Beclin, Bộ Giáo dục Beclin.

[10] Perter Hubner, (10/2016), Báo cáo về Chất lượng trong hệ thống giáo dục, Chuẩn năng lực của Đức, Viện IQB.

Articles in Issue