SCIENTIFIC FOUNDATION ON VISUAL CHANNEL USAGE IN GEOGRAPHY TEACHING AT SCHOOLS

SCIENTIFIC FOUNDATION ON VISUAL CHANNEL USAGE IN GEOGRAPHY TEACHING AT SCHOOLS

NGO THI HAI YEN yenppdl@gmail.com Hanoi National University of Education
Summary: 
Using visual channel as tools, an important condition of cognitive process, a highly effective medium with direct image for the cognitive object and rich source of knowledge, reflect the nature of geographic subjects. Therefore, visual channel usage is a specific and active method of teaching Geography at high school, help students understand and solve problems, gain new knowledge easily. This article analyzes scientific foundation on philosophy, psychology and communication abilities of visual channels in Geography teaching at schools. In particular, the author clarifies its role and necessity in process of realizing geographic subjects in both emotional and rational periods
Keywords: 
Scientific foundation
visual channel
teaching
Geography
schools
Refers: 

[1] Tô Xuân Giáp, (1997), Phương tiện dạy học, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[2] Lê nin.V.I., (1963), Bút kí triết học, NXB Sự thật, Hà Nội.

[3] Phan Trọng Ngọ (chủ biên), (2000), Vấn đề trực quan trong dạy học, tập 1, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.

[4] Phan Trọng Ngọ, (2005), Dạy học và phương pháp dạy học trong nhà trường, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[5] Baranxki.N.N., (1972), Phương pháp dạy học Địa lí kinh tế (2 tập), NXB Giáo dục.

[6] Nguyễn Văn Luyện, (2004), Phương pháp sử dụng video theo hướng phát huy tính tích cực của người học trong dạy học Địa lí lớp 11 trung học phổ thông, Luận án Tiến sĩ, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.

[7] Nguyễn Dược - Nguyễn Trọng Phúc, (2001), Lí luận dạy học Địa lí - Phần Đại cương, NXB Đại học Quốc gia, Hà Nội.

[8] Nguyễn Trọng Phúc, (2004), Một số vấn đề trong dạy học Địa lí ở trường phổ thông, NXB Đại học Quốc gia, Hà Nội.

[9] Nguyễn Xuân Thức, (2006), Giáo trình Tâm lí học đại cương, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.

[10] Nguyễn Quang Uẩn (chủ biên), (2003), Tâm lí học, NXB Đại học Quốc gia, Hà Nội.

[11] David Lambert and David Balderstone, (2000), Learning to teach Geography in the Secondary School, London and New York.

Articles in Issue