RENEWING THE ASSESSMENT OF STUDENTS’ EDUCATIONAL OUTCOMES: TREND AND SOLUTIONS

RENEWING THE ASSESSMENT OF STUDENTS’ EDUCATIONAL OUTCOMES: TREND AND SOLUTIONS

NGUYEN DUC MINH ducminhvision@gmail.com The Vietnam Institute of Educational Sciences
Summary: 
Educational assessment is a process to collect, analyze and explain the systematic information in order to describe the current situation and refer to the general education goals. Thereby, comments, conclusions and recommendations will be provided for teachers, students, educational staff, managers and other related components to deliver or adjust policy or followed activities towards improving and raising education quality. To get effective education reform, renewal solutions to assess educational outcomes should be synchronized such as: 1/ To develop standards and criteria for evaluating educational outcomes in terms of completing students’ tasks of learning, qualities and competencies; 2/ To develop independent assessment centers for students’ educational outcomes; 3/ To ensure modern means to evaluate students’ educational outcomes. Besides, there should be other additional measures such as: Improving system of legal documents; Enhancing capacity building, implementation and training for assessing students’ educational outcomes for managers, teachers; Strengthening communication, building consensus in society about renewing assessment of students’ educational outcomes ... to contribute to realizing goals of fundamental and comprehensive renewal of education and training.
Keywords: 
Assessment of educational outcomes
students
Solution
trend
Refers: 

[1] Nghị quyết số 29-NQ/TW về Đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa - hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế

[2] Esther Sui-chu HO, (2013), Student Learning Assessment, Asia-Pacific Education System Review Series No. 5, UNESCO.

[3] OECD, Evaluation and Assessment Framework for Improving School Outcomes - Common Policy Challenges.

[4] Peter Hill, (2013), Examination Systems, AsiaPacific Secondary Education System Review Series No. 1, UNESCO.

[5] Bộ Giáo dục và Đào tạo, Thông tư số 30/2014/ TT-BGDĐT Quy định về Đánh giá học sinh tiểu học.

[6] Bộ Giáo dục và Đào tạo, Thông tư số 58/2011/ TT-BGDĐT về Ban hành Quy chế đánh giá, xếp loại học sinh trung học cơ sở và học sinh trung học phổ thông

[7] Bộ Giáo dục và Đào tạo, Công văn số 4669/ BGDĐT-GDTrH về Hướng dẫn đánh giá học sinh trung học cơ sở theo mô hình trường học mới.

Articles in Issue