DEFINING STRUCTURE AND DEVELOPMENT PATH OF COMPETENCES IN VIETNAMESE LANGUAGE SUBJECT AT GENERAL SCHOOLS

DEFINING STRUCTURE AND DEVELOPMENT PATH OF COMPETENCES IN VIETNAMESE LANGUAGE SUBJECT AT GENERAL SCHOOLS

NGUYEN THI HONG VAN nhvan1965@gmail.com The Vietnam Institute of Educational Sciences
Summary: 
Developing general curriculum towards competence is an international trend and one of new Vietnamese perspective approach. The article describes some necessary competencies to develop Vietnamese language curriculum at secondary schools, namely: creative competence, aesthetic competence according to steps: determining concept of competence, its structural elements and outline of each competence. According to the author, to get the effective Vietnamese language teaching and learning at general schools, we must identify specific learning tasks corresponding to levels of competence in each grade; and develop quality criteria and assess expression of competence. In addition, research shoud be carried out to standardize in defining the concept, structure and development path of competence in the process of developing and implementing general curriculum in Vietnamese language subject in the near future.
Keywords: 
Structure
development path of competence
Vietnamese language subject
secondary schools
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2016), Dự thảo Chương trình giáo dục phổ thông tổng thể

[2] Nguyễn Thị Lan Phương, (2015), Xây dựng chuẩn đánh giá năng lực đọc hiểu và năng lực giải quyết vấn đề, NXB Giáo dục Việt Nam.

[3] Nguyễn Thị Lan Phương, (2016), Chương trình tiếp cận năng lực và đánh giá năng lực người học, NXB Giáo dục Việt Nam.

[4] Đỗ Ngọc Thống, (2011), Chương trình Ngữ văn trong nhà trường phổ thông, NXB Giáo dục Việt Nam.

[5] Hoàng Thị Hòa Bình, (2015), Dạy học Ngữ văn trong nhà trường phổ thông, NXB Giáo dục Việt Nam.

[6] . Wikipedia tiếng Việt.

Articles in Issue