DESIGNING CASE-STUDY EXERCISES IN TEACHING ECOLOGY SECTION - BIOLOGY GRADE 12 IN ORDER TO DEVELOP STUDENTS’ PROBLEM - SOLVING COMPETENCY

DESIGNING CASE-STUDY EXERCISES IN TEACHING ECOLOGY SECTION - BIOLOGY GRADE 12 IN ORDER TO DEVELOP STUDENTS’ PROBLEM - SOLVING COMPETENCY

DANG THI DA THUY dangdathuy@gmail.com Hue University of Education
Summary: 
Doing case- study as a teaching method in which students can self-study a real situation and solve that situation. Therefore, using exercises of case studies in teaching Ecology section at High School is a measure to develop students’ key competencies such as competencies of self-learning, collaboration, especially problem-solving competency. The paper proposes process to design case-study exercises in teaching Ecology section - Biology grade 12 in order to develop students’ problem-solving competency. Process to design case-study exercises will be applied into teaching Ecology section - Biology grade 12
Keywords: 
Design
case-study exercises
Ecology
problem - solving competency
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo - Vụ Giáo dục Trung học, (2014), Dạy học và kiểm tra đánh giá kết quả học tập theo định hướng phát triển năng lực học sinh môn Sinh học cấp Trung học phổ thông, Tài liệu tập huấn Chương trình Phát triển Giáo dục trung học, Hà Nội.

[2] . Vũ Trung Tạng, (2004), Bài tập Sinh thái học, NXB Giáo dục.

[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2014), Xây dựng Chương trình giáo dục phổ thông theo định hướng phát triển năng lực, Tài liệu hội thảo Chương trình phát triển giáo dục, Đà Nẵng.

[4] Bernd Meier - Nguyễn Văn Cường, (2015), Lí luận dạy học hiện đại, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.

[5] Rudolf Batliner - John Collum, (2002), Social forestry support programme (SFSP) Teaching Methodology Handbook, Agriculture Publishing House.

[6] Fred L. Snyder - David W. Garton and Maran Brainard, (1990), Zebra Mussels in the Great Lakes: The Invasion and Its Implications, published by the Ohio Sea Grant College Program.

[7] U.S. Geological Survey, (2015), NAS - Nonindigenous Aquatic Species, http://nas.er.usgs.gov/ taxgroup/mollusks/zebramussel/

[8] Cary Institute of Ecosystem Studies, (2016), Hudson River Ecology. http://www.caryinstitute.org/ educators/teaching-materials/changing-hudsonproject/ ecosystems-action-population-community-dy nami-3

[9] Ministry of the Environment, Japan, (2010), Lessons from Minamata Disease and Mercury Management in Japan, Environmental Health and Safety Division, Environmental Health Department, . https://www.env. go.jp/chemi/tmms/pr-m/mat01/en_full.pdf

[10] Nation Park Service , Yellowstone National Park.

[11] William J. Ripple - Robert L. Beschta, (2011), Trophic cascades in Yellowstone: The first 15 years after wolf reintroduction, Biological Conservation http://www.cof. orst.edu/leopold/papers/RippleBeschtaYellowstone_ BioConserv.pdf

[12] Vũ Văn Vụ (Tổng chủ biên), (2006), Sinh học 12, Sách giáo khoa, NXB Giáo dục.

Articles in Issue