TREND TO INTEGRATE GENERAL CURRICULUM FROM INTERNATIONAL PERSPECTIVES

TREND TO INTEGRATE GENERAL CURRICULUM FROM INTERNATIONAL PERSPECTIVES

PHAM DUC QUANG pducquanghn62ktrung@yahoo.com.vn The Vietnam Institute of Educational Sciences
NGUYEN THE SON ntson.edu@gmail.com Han Thuyen High School - Bac Ninh
Summary: 
Integrated programs make learning contents closely to the real life, work. Nowadays, many countries have made efforts to implement integrated programs with initial success. The integrated teaching appeared a long time ago without exact concept of "integration". Furthermore, this term has not been thoroughly understood and agreed, just seen as the connection, contact and integration. Thus, it is necessary to know about integrated education programs so as to have a consistent understanding and carry out these programs. The article reviewed integrated trend and the integrated models of education through local and international researches
Keywords: 
Integration
programs
general education
world
Refers: 

[1] Đỗ Đình Hoan, (2002), Một số vấn đề cơ bản của chương trình tiểu học mới, NXB Giáo dục, Hà Nội

[2] Mark L. Merickel (Oregon State University), (2003), Integration of the Disciplines - Ten Methodologies for Integration

[3] Cao Thị Thặng, (2010), Vận dụng quan điểm tích hợp trong việc phát triển Chương trình Giáo dục phổ thông sau năm 2015, Báo cáo Tổng kết Đề tài cấp Bộ, mã số: B2008-37-60.

[4] Phạm Đức Quang, Nguyễn Thế Sơn, Dạy học Toán ở trường phổ thông theo hướng gắn với thực tiễn, tăng cường thực hành, ứng dụng, liên môn, Tạp chí Giáo dục và Xã hội, số 74, tháng 4, năm 2012.

[5] Susan M. Drake & Joanne Reid (Brock University), (2010), Integrated Curriculum Increasing relevance while maintaining accountability

[6] Xavier Roegiers, (1996), Khoa sư phạm tích hợp hay làm thế nào để phát triển các năng lực ở nhà trường (Đào Trọng Quang, Nguyễn Ngọc Nhị dịch), NXB Giáo dục, Hà Nội.

Articles in Issue