Summary:
Doing research on developing scientific hypotheses for research topics played a critical role in terms of theoretical and practical aspects, added to successful research. The paper addresses concepts and characteristics of scientific hypotheses, its role in the research implementation, types of hypotheses, hypotheses development, testing mistakes when hypothesizing in educational research topics. Then, the author proposes a number of measures to improve the ability to write scientific hypothesis for subject of scientific research.
Refers:
[1] Dương Thiệu Tống, (2002), Pháp luận nghiên cứu khoa học giáo dục và tâm lí, NXB Đại học Quốc gia TP. Hồ Chí Minh.
[2] Lê Công Triêm - Nguyễn Đức Vũ, (2004), Phương pháp luận nghiên cứu khoa học giáo dục, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.
[3] Vũ Cao Đàm, (1999), Nghiên cứu khoa học phương pháp luận và thực tiễn, NXB Chính trị Quốc gia Hà Nội.
[4] Lưu Xuân Mới, (2003), Phương pháp luận nghiên cứu khoa học, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.
[5] Vũ Cao Đàm, (2008), Giả thuyết và giả thiết trong nghiên cứu khoa, Tạp chí Hoạt động Khoa học, số 585.
[6] Trung Nguyên, (2008), Phương pháp luận nghiên cứu khoa học, NXB Giao thông vận tải.
Journal: