Summary:
To improve quality of preschool teachers, career values should be taught at pedagogical universities in order to form an appropriate system of career values, meet the requirements of social practice for pre-school studentsfuture preschool teachers. Doing surveys and assessment of the current status of career values in third-year students in pre-school education major, in some current teachers’ training institutions is essential to promptly propose educational measures in effective career values for students. The results of the survey showed that some of these students’ core career values were low expressed, unequal with certain differences among establishments
Refers:
[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2008), Chuẩn nghề nghiệp giáo viên mầm non, Ban hành kèm theo Quyết định số 02/2008/QĐ-BGDĐT ngày 22/1/2008 của Bộ Giáo dục và Đào tạo
[2] Phạm Minh Hạc, (2009), Giá trị học, NXB Giáo dục Việt Nam, Hà Nội.
[3] Nguyễn Thị Hòa, (2009), Giáo trình Giáo dục học mầm non, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.
[4] Hồ Lam Hồng, (2008), Giáo trình nghề giáo viên mầm non, NXB Giáo dục, Hà Nội.
Journal: