FORMING COMPETENCE OF ARGUMENTATIVE LITERATURE TEACHING FOR PEDAGOGICAL STUDENTS IN VIETNAMESE LANGUAGE MAJOR

FORMING COMPETENCE OF ARGUMENTATIVE LITERATURE TEACHING FOR PEDAGOGICAL STUDENTS IN VIETNAMESE LANGUAGE MAJOR

NGUYEN THI THU THUY thuythu1930@yahoo.com.vn Thai Nguyen University of Education
Summary: 
The formation of argumentative instructional competence for pedagogical students in Vietnamese language major is an important and necessary task. Students must have competence to develop argumentative texts and be proficient in skill of argumentative instruction in high school. The process of shaping Vietnamese language teaching competence and argumentative literature teaching competence in particular for students was organized in three basic phases: (1) Form knowledge about argumentative literature teaching; (2)Practise skills of argumentative literature teaching; (3) Form competence of argumentative literature teaching. Improving quality of teachers’ training to meet the output standard means to contribute to the success of the current educational reform.
Keywords: 
Teaching competence
argumentative essay
pedagogical students
Vietnamese language
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2015), Chương trình giáo dục phổ thông tổng thể, Tài liệu lưu hành nội bộ.

[2] Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam, (2016), Chương trình tiếp cận năng lực và đánh giá năng lực người học, NXB Giáo dục Việt Nam, Hà Nội.

[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2012), Kỉ yếu hội thảo Tập huấn quốc gia về Phát triển kĩ năng nghề nghiệp cho sinh viên sư phạm qua hệ thống trường thực hành, NXB Giáo dục Việt Nam, Hà Nội.

[4] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2014), Tài liệu tập huấn dạy học và kiểm tra, đánh giá kết quả học tập theo định hướng phát triển năng lực học sinh môn Ngữ văn cấp trung học phổ thông (lưu hành nội bộ).

[5] Đỗ Ngọc Thống - Phạm Minh Diệu - Nguyễn Thành Thi, (2007), Làm văn, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[6] McDougal Littell, The language of Literature, California Edition, grade VI, VIII.

[7] oy M.Reid (1982), The Process of Composition, by Prentice - Hall - Newyork.

Articles in Issue