IQ INDEX AND ASSESSMENT FINDINGS OF "INPUT" COGNITION OF GRADE 1 ENTRANTS FROM NEUROPSYCHOLOGY APPROACH

IQ INDEX AND ASSESSMENT FINDINGS OF "INPUT" COGNITION OF GRADE 1 ENTRANTS FROM NEUROPSYCHOLOGY APPROACH

VO THI MINH CHI Minhchi12a4h@yahoo.com The Institute For Educational Research - Hanoi National University of Education
Summary: 
Cognition is a system of functions so to understand its levels of grade 1 entrants, we can use IQ index with its levels of development to have a general look. Knowledge of neuropsychology allows to identify proper development zones of the brain at a certain age, as a basis to "compensate" functions to underdeveloped zones, help children with less boundaries development to have opportunities to study at general schools.
Keywords: 
IQ index
assessment findings
system of cognitive functions
grade 1 entrants
less boundaries development
functional compensation
Refers: 

[1] Võ Thị Minh Chí (chủ biên, 2015), Các phương pháp khắc phục học kém ở học sinh đầu cấp Tiểu học từ cách tiếp cận Tâm lí học thần kinh, NXB Khoa học Xã hội, Hà Nội.

[2] A.R. Luria, (2013), Cơ sở tâm lí học thần kinh (Võ Thị Minh Chí, Phạm Minh Hạc,Trần Trọng Thủy dịch), NXB Giáo dục, Hà Nội.

[3] Lucille Gregorio, (2009), Kỉ yếu Hội thảo: Mô hình đào tạo giáo viên trong bối cảnh hội nhập quốc tế”, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.

[4] Trần Trọng Thủy, (chủ nhiệm 1993), Đặc điểm sinh lí của trẻ chưa chín muồi tới trường, Đề tài nghiên cứu khoa học cấp Bộ, Mã số: B 91-37- 49

[5] С.Цветкова, (2006), Актуальные проблемы нейропсихологии детсково возратста, Изд РАО. Моcква.

Articles in Issue