VOCATIONAL EDUCATION IN THE UNITED KINGDOM AND ITS LESSONS-LEARNT TO VIETNAM

VOCATIONAL EDUCATION IN THE UNITED KINGDOM AND ITS LESSONS-LEARNT TO VIETNAM

PHAM NGOC DUONG duong.vnies@gmail.com The Vietnam Institute of Educational Sciences
Summary: 
The United Kingdom (UK) is one of countries with a developed education system in the world with its great concern for vocational education for young people, especially for high school students. The government, local authorities, schools and related social organizations are strongly involved in vocational education. In particular, local government and schools in the UK are required to provide full, independent and objective career guidance to students. The author explored the UK vocational education for high school students, then withdrew practical lessons- learnt on ways and methods to organize vocational education, and contributed to reallocating vocational education in Vietnam, took it as the initial important step in the process of structuring and improving the quality of social workforce
Keywords: 
Vocational education
activity of vocational education
high school students
the UK
Refers: 

[1] Robert Long and Sue Hubble, (2017), Careers guidance in schools, colleges and universitie, BRIEFING PAPER, Number 07236, 24 February 2017

[2] Lê Thị Thùy (2012), Báo cáo Giáo dục hướng nghiệp ở Việt Nam, Trung tâm Hợp tác đào tạo và Phát triển nguồn nhân lực

[3] Department for Education (UK), (April 2017), Careers guidance and inspiration in schools - Statutory guidance for governing bodies, school leaders and school staff.

[4] Đỗ Thị Lệ Hằng, Vài nét về thực trạng tư vấn hướng nghiệp tại Việt Nam, Tạp chí Tâm lí học, số 5 (122), năm 2009.

[5] Trương Thị Hoa, (2014), Giáo dục hướng nghiệp cho học sinh bậc Trung học phổ thông khu vực Hà Nội qua tham vấn Nghề, Luận án Tiến sĩ Khoa học giáo dục, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam.

[6] Lê Thị Thu Trà, (2016), Quản lí hoạt động giáo dục hướng nghiệp cho học sinh trung học phổ thông trên địa bàn Hà Nội, Luận văn Thạc sĩ Khoa học giáo dục, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam.

Articles in Issue