Summary:
The paper analyzes the concept of Maths-logical intelligence, expressions of the ability to comprehend and solve Maths problems of students with outstanding Maths-logical intelligence. There are many ways to train and develop the Mathematical competence for students, such as: Practise to master skill of applying basic thinking steps; Practise to use Algebraic tools in solving some Geometric problems; Practise skills to use the Geometry tool to solve some Algebraic problems. Then, students are trained the flexibility, activeness in Maths problem-solving that is a noticeable feature of students with Maths-logical intelligence.
Refers:
[1] Thomas Armstrong, (2011), Đa trí tuệ trong lớp học, Lê Quang Long dịch,NXB Giáo dục Việt Nam, Hà Nội.
[2] Howard Gardner, (2012), Cơ cấu trí khôn, Lí thuyết về nhiều dạng trí khôn, Phạm Toàn dịch, NXB Trí thức.
[3] Nguyễn Bá Kim (chủ biên) - Bùi Huy Ngọc, (2010), Phương pháp dạy học đại cương môn Toán, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.
[4] I. P. Tơ - rê - phi - lốp, Gây hứng thú toán học cho học sinh như thế nào, (1962), Vũ Đức Mai dịch, NXB Giáo dục, Hà Nội.
[5] V.A. Cruchetxki, (1973), Tâm lí năng lực toán học của học sinh, NXB Giáo dục, Hà Nội.
Journal: