Summary:
Design and develop question is one of teachers’ basic teaching skills to organize effective teaching. However, up to now, this professional skill has not really paid much attention in professional training and in-service training for students in the pedagogical majors. Starting from reality and requirements of standardization of teaching skills towards comprehensive development of teaching capacity, the paper proposes measures to organize teaching and practice to develop question-design skills for pedagogical students in Vietnamese language major in the process of studying at university so they can be able to apply this skill well into their career later.
Refers:
[1] I.A.Rez, (1983), Phương pháp luận dạy văn học, NXB Giáo dục, Hà Nội.
[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2006), Chương trình giáo dục phổ thông môn Ngữ văn, NXB Giáo dục, Hà Nội.
[3] Trần Bá Hoành, (2006), Đổi mới phương pháp dạy học, chương trình và sách giáo khoa, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.
[4] Phan Trọng Ngọ, (2005), Dạy học và phương pháp dạy học trong nhà trường, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.
[5] Hà Nhật Thăng, Lê Quang Sơn, (2010), Rèn luyện kĩ năng sư phạm, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.
Journal: