ISSUES OF DESIGNING AND IMPLEMENTING MATHS LESSON- PLAN TOWARDS PRIMARY TEACHERS’ COMPETENCE DEVELOPMENT

ISSUES OF DESIGNING AND IMPLEMENTING MATHS LESSON- PLAN TOWARDS PRIMARY TEACHERS’ COMPETENCE DEVELOPMENT

DO HOANG MAI dohoangmai@hdu.edu.vn Hong Duc University
Summary: 
Competency-based teaching at primary schools and in Maths in particular requires teachers with outstanding pedagogical competence, in which lesson- plan design towards developing learners’ competence was an important skill for this successful teaching style. Through a questionnaire survey of 185 teachers in 12 elementary schools in Thanh Hoa province, the paper analyzes the current situation and causes of Maths lesson- plan design of current primary teachers. Measures to improve Maths lesson- plan design are also suggested towards primary teachers’ competence development, including: Fostering skills to analyze curriculum and text book of primary Maths; Fostering techniques to link with the requirements of a learner-centered lesson design; Strengthen the organization of professional trainings for primary teachers, help them answer questions and solve problems during teaching process.
Keywords: 
competency
primary teachers
lesson - plan
Maths
Refers: 

[1] Nguyễn Thị Duyến, (2014), Nghiên cứu bài học của giáo viên tập trung vào khám phá toán của học sinh trong dạy học môn Toán ở trường trung học phổ thông, Luận án Tiến sĩ Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.

[2] Eisuke Saito - Masatsugu Murase - Atsushi Tsukui - John Yeo, (2015), Nghiên cứu bài học vì cộng đồng học tập, Khổng Thị Diễm Hằng (dịch), NXB Đại học Sư phạm

[3] Vũ Thị Sơn - Nguyễn Duân, (2010), Nghiên cứu bài học - Một cách tiếp cận phát triển năng lực nghề nghiệp của giáo viên, Tạp chí Khoa học Giáo dục, số 52.

[4] Đặng Thành Hưng, Kĩ thuật thiết kế bài học theo nguyên tắc hoạt động

[5] Trần Vui, (2007), Sử dụng nghiên cứu bài học để thực hành hiệu quả các bài học có trọng tâm tư duy toán học, Tạp chí Khoa học và Giáo dục, Trường Đại học Sư phạm Huế, 01 (01), tr. 119 -129.

[6] Ivan Hannel, (2009), Phương pháp đặt câu hỏi hiệu quả cao trong dạy học.

[7] Đỗ Đình Hoan (chủ biên), (2010), Sách giáo khoa Toán 1,2,3,4,5, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[8] Trường Đại học Hải Phòng, Nghiên cứu giáo dục Toán học theo hướng phát triển năng lực người học giai đoạn 2014 - 2020, Kỉ yếu hội thảo khoa học quốc gia, tháng 4 năm 2014

[9] Xavier Roegiers, (1996), Khoa sư phạm tích hợp hay làm thế nào để phát triển các năng lực ở nhà trường, NXB Giáo dục, Hà Nội.

Articles in Issue