MODEL OF EXPERIMENTAL EDUCATION AND ITS FUTURE DEVELOPMENT ORIENTATION FOR THUC NGHIEM SCHOOL AT THE VIETNAM INSTITUTE FOR EDUCATIONAL SCIENCES

MODEL OF EXPERIMENTAL EDUCATION AND ITS FUTURE DEVELOPMENT ORIENTATION FOR THUC NGHIEM SCHOOL AT THE VIETNAM INSTITUTE FOR EDUCATIONAL SCIENCES

TRAN HUY HOANG and research group hoang771@yahoo.com The Vietnam Institute of Educational Sciences
Summary: 
The article analyzes the experimental model of education and its future development orientation for Thuc Nghiem school at the Vietnam Institute of Educational Sciences. Accordingly, Thuc Nghiem school is a system of primary, lower secondary and high school levels. Each school had a unique history of its own development in the unification of the real-life features. The existence of Thuc Nghiem school for a long time has shown its role and mission in a historical period. This school needs new development orientation basing on the characteristics of the experimental school to meet trend of education reform in Vietnam. With the specificity of a pilot school model that tests educational renewal points and catches up with the needs of the times, this school will confirm its existence and role in the future.
Keywords: 
Model
the experimental school
Thực Nghiệm school
the Vietnam Institute of Educational Sciences
Refers: 

[1] Phil Lambert, (2010), School of the future. Australian college of educators, Vol. 9, No. 3, September 2010. Sydney Universty, New South Wales State, Australia.

[2] Hồ Ngọc Đại, (1990), Mô hình nhà trường mới theo khả năng phát triển tối ưu của trẻ em Việt Nam bằng giáo dục Thực Nghiệm (phần cấp I phổ thông. Mã số 78- 04-026)

[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2011), Điều lệ Trường trung học cơ sở, trường trung học phổ thông và trường phổ thông có nhiều cấp học (Ban hành kèm theo Thông tư số: 12/2011/TT-BGDĐT ngày 28 tháng 3 năm 2011 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo).

[4] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2013), Công văn Số 791/HD-BGDĐT ngày 25 tháng 6 năm 2013 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo về Hướng dẫn thí điểm phát triển chương trình giáo dục nhà trường phổ thông.

[5] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2014), Công văn số 4062/BGDĐT -VP ngày 4/8/2014 của Bộ Giáo dục và Đào tạo về việc thành lập trường Tiểu học Thực Nghiệm, Trường Trung học cơ sở Thực Nghiệm trên cơ sở tách ra từ Trường phổ thông cơ sở Thực Nghiệm.

[6] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2014), Công văn số: 5555/BGDĐT-GDTrH ngày 08 tháng 10 năm 2014 về việc Hướng dẫn sinh hoạt chuyên môn về đổi mới phương pháp dạy học và kiểm tra, đánh giá; tổ chức và quản lí các hoạt động chuyên môn của trường trung học/ trung tâm giáo dục thường xuyên qua mạng.

[7] Anastasia Theodora Samara, (2015), Investigating The Transformations Of An Educational Institution In Greece: Model - Experimental Schools, Hội thảo ‘ECER 2015 - Giáo dục và sự chuyển đổi của Hiệp hội nghiên cứu giáo dục Châu Âu).

[8] John Bailey, Karla Phillips, Carri Schneider, Chris Sturgis, Tom Vander Ark, (2015), The shift from cohorts to competency, Originally published in January 2013, updated and re-released Summer 2015. DLN Smart series.

[9] Stephen R. Porter March (2014), Competency - based education and federal student aid, Department of Leadership, Policy and Adult and Higher Education, North Carolina State University.

Articles in Issue