Summary:
This article refers to the management of curriculum development towards students’ competence development. According to the author, this is an important issue in the process of renewing general curriculum and high school curriculum as well. Its effectiveness depends on many factors, including management. The identification of contents, management subjects and ways will contribute to improving the efficiency of developing high school curriculum towards students’ competence development.
Refers:
[1] Đảng Cộng sản Việt Nam, (2013), Nghị quyết số 29 Ban Chấp hành Trung ương Khóa XI ngày 04/11/2013 về Đổi mới căn bản toàn diện Giáo dục và Đào tạo.
[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2013), Hướng dẫn 791/ HD-BGĐT thí điểm phát triển chương trình giáo dục nhà trường phổ thông
[3] Nguyễn Vũ Bích Hiền, (2015) (Chủ biên), Phát triển chương trình giáo dục nhà trường phổ thông, NXB Giáo dục Việt Nam, Hà Nội.
[4] Bùi Minh Hiền, Nguyễn Vũ Bích Hiền, (2015), Quản lí và lãnh đạo nhà trường, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.
Journal: