THE MORAL EDUCATION FOR PUPILS AND STUDENTS IN THE CURRENT CONTEXT OF GLOBALIZATION

THE MORAL EDUCATION FOR PUPILS AND STUDENTS IN THE CURRENT CONTEXT OF GLOBALIZATION

PHAM VIET THANG vietthang271077@yahoo.com.vn Hanoi National University of Education
Summary: 
Globalization is one of the direct or indirect processes that causes enormous changes in human life. Vietnam is also a part from this process. Thoroughly awareness of its nature and impact is needed to reduce the risks, which are important to integrate internationally, develop a sustainable economy and acquire the human culture advantages and prevent the danger of social degradation. In this context, ethical and value education for pupils and students are becoming more and more urgent and need to enter practical contents. The article analyzes the moral education for pupils and students in the current context of globalization.
Keywords: 
The moral education
Pupils
students
globalization
Refers: 

[1] Suzanne Berger, (2000), Globalization and Politics, American Rewiew of Political Science, No.3, pp. 43-62.

[2] Nguyễn Văn Huyên, (2003), Lối sống người Việt Nam dưới tác động của toàn cầu hóa hiện nay, Tạp chí Triết học, số 12.

[3] Nguyễn Thị Thanh Huyền, (2007), Toàn cầu hóa và nguy cơ suy thoái đạo đức, lối sống con người Việt Nam hiện nay, Tạp chí Triết học, số 2.

[4] Phạm Văn Đức (chủ biên), (2007), Toàn cầu hóa trong bối cảnh Châu Á - Thái Bình Dương một số vấn đề triết học, NXB Khoa học Xã hội.

[5] Đoàn Minh Hồng, Lê Hồng Hiệp (chủ biên), (2013), Sổ tay thuật ngữ Quan hệ quốc tế, NXB TP.Hồ Chí Minh.

[6] Võ Minh Tuấn, (2004), Tác động toàn cầu hóa đến đạo đức SV hiện nay, Tạp chí Triết học, số 4.

[7] Thomas L. Friedman, (1999), The Lexus and the Olive Tree. Published by Farrar, Straus and Giroux.

[8] Anthony D. King, (2011), Culture, Globalization and the World-System: Contemporary Conditions for the Representation of Identity, University of Minnesota Press

[9] Phương Thiết, Hà Tinh Lượng (chủ biên), (2014), Văn hóa dân tộc và toàn cầu hóa, NXB Dân tộc (Trung Quốc).

[10] Yusuf Ornek, (2003), Globalization anh Cultural Identity, The Proceedings of the Twenty-First World Congress of Philosophy.

[11] Ủy ban Đối ngoại của Quốc hội Cộng hòa Pháp (Diễn đàn Kinh tế - Tài chính), (2004), Toàn cầu hóa, NXB Chính trị Quốc gia.

Articles in Issue