ASSESSING QUALITY OF HIGH SCHOOL STUDENTS IN VIETNAM AND INTERNATIONAL EXPERIENCE

ASSESSING QUALITY OF HIGH SCHOOL STUDENTS IN VIETNAM AND INTERNATIONAL EXPERIENCE

TRAN THI HUONG GIANG lgriver04@yahoo.com The Vietnam Institute of Educational Sciences
DUONG THI THU HUONG duongthuhuong@gmail.com The Vietnam Institute of Educational Sciences
Summary: 
In the current context of Vietnamese education, quality education is at the leading position. Historically, teachers have only evaluated students’ quality through Moral subject, without assessing specific qualities in each student. Assessing quality of students was subjective, lack of scientific basis, without accurate assessment quality of students’ attainment, so we can not get appropriate intervention and be impossible to develop students’ quality. Therefore, the article will analyses quality assessment of high school students in Vietnam and some international experience on this issue. From that, some lessons-learned will be provided about assessing of students’ quality in Vietnam in the current period.
Keywords: 
Assessment
quality
high school students
Ethics
Refers: 

[1] Nguyễn Đức Minh (chủ biên), (2016), Đổi mới đánh giá kết quả giáo dục học sinh tiểu học, NXB Giáo dục Việt Nam.

[2] Nghị quyết số 88/2014/QH13 ngày 28/11/2014 của Quốc hội “Nghị quyết về đổi mới chương trình, sách giáo khoa giáo dục phổ thông”

[3] Quyết định số 404/QĐ-TTg của Thủ tướng Chính phủ ngày 27/3/2015: “Quyết định phê duyệt đề án đổi mới chương trình, sách giáo khoa giáo dục phổ thông”

[4] Nguyễn Thị Lan Phương (chủ biên), (2011), Đánh giá kết quả học tập của học sinh phổ thông, một số vấn đề lí luận và thực tiễn, NXB Giáo dục Việt Nam

[5] The Curriculum Development Council, (2014), Basic Education Curriculum Guide- to Substain, deepen and focus on Learning to Learn, The Education Bureau

[6] United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization, (2015), Transversal competencies in education policy and practice.

[7] Marco Galiero, (2009), Global Citizenship education, the school as a foundation for a fair world, Outlook Coop

Articles in Issue