TESTING INSTRUMENTS TO ASSESS THE DEVELOPMENT OF LOCAL EDUCATION AND TRAINING

TESTING INSTRUMENTS TO ASSESS THE DEVELOPMENT OF LOCAL EDUCATION AND TRAINING

Tran Thi Huong Giang giangtth@vnies.edu.vn The Vietnam National Institute of Educational Sciences
Duong Thi Thu Huong huongdtt@vnies.edu.vn The Vietnam National Institute of Educational Sciences
Nguyen Thi Thu Huong * huongntt@vnies.edu.vn The Vietnam National Institute of Educational Sciences
Summary: 
The instrument for assessing the development of local education and training is defined as a collection of tools that aid in the collection of data on the local education situation, including: an analytical framework; sets of criteria; educational indicators; methods for calculating the educational development index; and instruments for collecting practical data. The research provided a technique for calculating the local educational development index (EDI) by combining six component indices. The component’s weight is determined by its effect on people’s satisfaction with the quality of education. The pilot results from 2012 to 2020 show that Ho Chi Minh City has the highest EDI index (68.31), followed by Thai Nguyen (56.33) and Hung Yen. (56.09). However, the reliability of the component indicators is only relative due to limitations in terms of data collection since some localities cannot provide the required data ( such as Nghe An and Can Tho).
Keywords: 
Evaluation instrument
instrument pilot
educational development evaluation
local education and training.
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (22/8/2018), Thông tư 17/2018/TT-BGDĐT ban hành quy chế kiểm định chất lượng giáo dục và công nhận đạt chuẩn quốc gia đối với trường tiểu học.

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (22/8/2018), Thông tư 18/2018/ TT-BGDĐT về việc Ban hành quy chế kiểm định chất lượng giáo dục và công nhận đạt chuẩn quốc gia đối với trường trung học cơ sở và trường trung học phổ thông.

[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (22/8/2018), Thông tư 19/2018/TT-BGDĐT ban hành Quy định về kiểm định chất lượng giáo dục và công nhận đạt chuẩn quốc gia đối với trường mầm non.

[4] OECD, (2013), Synergies for better learning: an international perspective on evaluation and assessmen, Paris: OCED Publishing.

[5] OECD, (2008), Handbook on Constructing Composite Indicators: Methodology and User Guide, Paris (France), OECD publishing, JRC47008.

[6] Nguyen Thi Lan Phuong, (April 2020), Proposal on analytical framwork and criteria, indiacators for assessment of local general education quality in Vietnam, Merit Research Journal of Education and Review, ISSN: 2350-2282, Vol. 8(4).

[7] Nguyễn Hữu Cương - Nguyễn Thị Lan Phương - Lê Mỹ Phong, (3/2020), Vận dụng khung Phân tích chất lượng giáo dục của UNESCO và bộ chỉ số đánh giá chất lượng của OECD để đề xuất bộ tiêu chí đánh giá chất lượng giáo dục phổ thông Việt Nam, Tạp chí Giáo dục, Số 473, Kì 1.

[8] Quyết định 711/QĐ-TTg ngày 13 tháng 6 năm 2012 về việc Phê duyệt “Chiến lược phát triển Giáo dục 2011- 2020”.

Articles in Issue