Summary:
In the current context, educational innovation at basic and comprehensive scale is one of the significant tasks that Vietnam’s State and Party are conducting. Among the involved entities, teachers are those who decide whether the task could be successful or not. In such circumstances, teachers must ensure that they can best meet the professional standards of responsibilities, moralities, and teaching competences so that they could meet the sector’s requirements in the new era. This article introduces the required perspective, thinking and actions for teachers via their training the nine categories of “three qualities - competences” to students.
Refers:
[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2013), Hỏi - Đáp về một số nội dung đổi mới căn bản - toàn diện giáo dục và đào tạo, NXB Giáo dục Việt Nam, Hà Nội.
[2] Phạm Minh Giản - Đặng Quốc Bảo, (2021), Người thầy - Người cán bộ quản lí giáo dục và những tấm gương sáng, Người thầy trong dòng chảy giáo dục Việt, NXB Thông tin và Truyền thông, Hà Nội.
[3] Quốc hội, (04/11/2013), Nghị quyết số 29-NQ/TW Hội nghị Trung ương 8 khóa XI về Đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo.
[4] Quỹ Hòa bình và Phát triển Việt Nam, (2016), Hệ Giá trị - Mục tiêu phát triển nhân cách người học của Hệ thống giáo dục, NXB Giáo dục Việt Nam, Hà Nội.
Journal: